cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Reply
Thomaw
Helper I
Helper I

Multiple drop-down list does not work

Hello,

I ask but I could only retest until next Monday

On a connection to excel, this fails to display data with a multiple drop-down list filter.

If I select the first, I have the result associated with the first, but if I select a second, I have the result that you filter without the result of the first choice...

drop-down list items conbobox2 : Distinct(Tableau_MV0.'Format PV';'Format PV')

11.png

And the result on 2 choices

the result M16E15 did not take into account

33.png

--------------------------------------------------

22.png

Thank you in advance for your help

1 ACCEPTED SOLUTION

Accepted Solutions
R3dKap
Super User
Super User

Salut @Thomaw (if I may, @WarrenBelz, I'll take it from here as I solved @Thomaw's problem and since I speak french it'll be easier for me to explain the solution to him and for him to understand it 🙂),

Alors, j'ai récupéré ton application, je l'ai installée chez moi et j'ai solutionné ton problème.

Mais avant de te donner la solution, sache qu'il faut absolument que tu renommes toutes les colonnes de ton fichier Excel pour qu'il n'y ait aucun caractère spécial dedans (ni espace, ni '+' ou tout autre car. spécial). Ca évite des problèmes potentiels dans les échanges entre Power Apps et Excel via le connecteur Excel Online (Business).

Je l'ai fait de mon côté et voici ce que ça donne côté noms de colonnes (en gros j'ai mis des "_" (underscore) partout où il y avait des espaces et j'ai viré le "+" qu'il y avait sur une des colonnes) :

R3dKap_0-1621157265354.png

Du coup, fatalement, j'ai ajusté l'appli pour corriger tous les noms de colonnes.

Ensuite, pour ton filtrage, voici la bonne formule (avec les nouveaux noms de colonnes) :

SortByColumns(Search(If(IsBlank(ComboBox2.Selected.Result), [@Tableau_MV0], Filter([@Tableau_MV0], Left(Format_PV, 3) in ComboBox2.SelectedItems)),TextSearchBox1.Text,"Format_REF"), "Format_REF",If(SortDescending1, Descending, Ascending))

Reste un point important : tu noteras que l'opérateur IN sera souligné en bleu dans ta formule et que tu auras un petit triangle jaune sur le coin supérieur gauche de ta galerie. Cela est dû au fait que l'opérateur IN n'est pas délégable à Excel Online. Cela veut dire que ce n'est pas Excel qui va effectuer le filtrage mais Power Apps. Or Power Apps, pour des raisons de performance, limite le nombre de lignes renvoyées par une requête (500 par défaut, 2000 max -> peut être modifié via le menu Fichier > Paramètres avancés). Cela veut dire que si tu as 20 000 lignes dans ton fichier Excel et que tu choisis de ne filtrer que les M10, s'il y a en 3000 dans ton fichier Excel, Power Apps n'en ramènera que 500. Pour être sûr que l'application te renvoies bien toutes les lignes que tu veux, il faut donc préciser par exemple un bout de numéro de référence pour restreindre le nombre de lignes correspondante et être en-dessous des 500.

Ce que je ferais à ta place, c'est d'afficher un p'**bleep** message à l'utilisateur lorsque le nombre d'éléments renvoyés est de 500 en lui signalant que potentiellement tous les produits n'ont pas forcément été rapatriés et l'inviter à préciser sa recherche.

Voilou... En espérant t'avoir aidé au mieux... N'hésite pas si t'as d'autres questions...

View solution in original post

20 REPLIES 20
WarrenBelz
Super User III
Super User III

Hi @Thomaw ,

You might try this modified version.

SortByColumns(
   Search(
      Filter(
         [@Tableau_MV0]; 
         IsBlank(ComboBox2.Selected.Result) ||
         ComboBox2.SelectedItems.Result in Format_x0020_REF
      ); 
      TextSearchBoxl.Text; 
      "Format_x0020_REF"
   );
   "Format_x0020_REF"
)

Also, could you please post all code in Text (as well as the screenshot if you use one).

Please click Accept as solution if my post helped you solve your issue. This will help others find it more readily. It also closes the item. If the content was useful in other ways, please consider giving it Thumbs Up.

WarrenBelz
Super User III
Super User III

Hi @Thomaw ,

Just checking if you got the result you were looking for on this thread. Happy to help further if not.

Please click Accept as solution if my post helped you solve your issue. This will help others find it more readily. It also closes the item. If the content was useful in other ways, please consider giving it Thumbs Up.

Hello @WarrenBelz 

I can only test tomorrow, I indicated in my first post. If that works I will be sure to close the topic.

Thanks for your guidance, but the search is on "Format_X0020_REF" and Filter on "Format_x0020_PV" the change shouldn't be a problem with the code?

Ps: sorry for forgetting the text code of my first post

@Thomaw ,

No - it was more the syntax I was posting

But suddenly it will not filter on format_x0020_PV but on format_x0020_REF ?

I have trouble understanding and sorry for my beginner questions

@Thomaw ,

What type of field is format_x0020_PV and what is the error you are getting?

Thank you for your interest

Unfortunately, I don't have a power app on this computer, I could only test tomorrow to see the errors ... while waiting, I'm wondering 😉

Basically, I want to filter on "Format_x0020_PV" (txt fields) then do a search on "Format_x0020_REF" (txt fields)

I do not know if I am clear, I am already a beginner, but I am also French and not draw sheets with English ... it does not help 😅

If I understand your code correctly, the search and the filter will be done on Format_x0020_REF and it does not correspond to my need

1.png

I am attaching the files to you, maybe it will be clearer ... Not easy with the language and skill barrier

Files 

Hi @Thomaw ,'I cannot run the file without your data, but this is a fairly simple issue - what happens when you try to filter on Format_x0020_PV ? If it is a (single line of )Text field, you should be able to filter on it.

Helpful resources

Announcements
PA User Group

Welcome to the User Group Public Preview

Check out new user group experience and if you are a leader please create your group

secondImage

Demo Extravaganza is Back!

We are excited to announce that Demo Extravaganza for 2021 has started!

MBAS on Demand

Microsoft Business Applications Summit sessions

On-demand access to all the great content presented by the product teams and community members! #MSBizAppsSummit #CommunityRocks

Power Apps June 2021

June Power Apps Community Call

Don't miss the call this month on June 16th - 8a PDT

Top Solution Authors
Top Kudoed Authors
Users online (86,541)