cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Reply
Aurélien
Level: Powered On

Valeur par défaut d'une liste déroulante

Bonjour,

Je ne parviens pas à mettre une valeur par défaut (vide), si la colonne de mon sharpoint est vide. Je pense que le filtre est à l'origine de mon probléme, mais j'en ai vraiment besoin.

A savoir:

La liste de mon menu déroulant est filtrée sur la colonne d'une liste et la valeur s'enregistre dans une autre liste.

voici quelques photos:
PecOnline -National - Enregistrées (non publiées) - PowerApps - Google Chrome.jpg

PecOnline -National - Enregistrées (non publiées) - PowerApps - Google Chrome_2.jpg

Merci par avance, cordialement.

1 ACCEPTED SOLUTION

Accepted Solutions
Community Support Team
Community Support Team

Re: Valeur par défaut d'une liste déroulante

Hi @Aurélien,

Could you please share a bit more about your issue?

Do you want to set a default empty value within the Drop down box?

If you want to set a default empty value within the Drop down box in your Edit form, I have made a test on my side, please take a try with the following workaround:

Set the OnVisible property of the Edit screen (Which contains your Edit form) to following:

ClearCollect(
DropdownCollection;
{
'{Name}': Blank()
};
SortByColumns(Filter(Observations; site = Gallery1.Selected.Result); "Date"; "Descending")
)

Set the Items property of the Drop down box to following:

DropdownCollection

Then display the {Name} column value within the Drop down box.

In addition, you could also consider take a try to replace your Drop down box with a Combo Box control. Please consider take a try to remove the Drop down box from your Edit form, instead, add a Combo Box control within the corresponding Data card of your Edit form.

Then set the Update property of the corresponding Data card which contains the Combo Box to following:

ComboBox1.Selected.Value

Best regards,

Kris

Community Support Team _ Kris Dai
If this post helps, then please consider Accept it as the solution to help the other members find it more quickly.
2 REPLIES 2
Community Support Team
Community Support Team

Hi @Aurélien,

Could you please share a bit more about your issue?

Do you want to set a default empty value within the Drop down box?

If you want to set a default empty value within the Drop down box in your Edit form, I have made a test on my side, please take a try with the following workaround:

Set the OnVisible property of the Edit screen (Which contains your Edit form) to following:

ClearCollect(
DropdownCollection;
{
'{Name}': Blank()
};
SortByColumns(Filter(Observations; site = Gallery1.Selected.Result); "Date"; "Descending")
)

Set the Items property of the Drop down box to following:

DropdownCollection

Then display the {Name} column value within the Drop down box.

In addition, you could also consider take a try to replace your Drop down box with a Combo Box control. Please consider take a try to remove the Drop down box from your Edit form, instead, add a Combo Box control within the corresponding Data card of your Edit form.

Then set the Update property of the corresponding Data card which contains the Combo Box to following:

ComboBox1.Selected.Value

Best regards,

Kris

Community Support Team _ Kris Dai
If this post helps, then please consider Accept it as the solution to help the other members find it more quickly.
Highlighted
Aurélien
Level: Powered On

Bonjour Kriss,

Pour la 2eme fois, merci cela fonctionne super bien. J'ai cherché hier toute la journée.

Bonne fêtes de fin d'année Smiley Wink